mandag, oktober 08, 2007

Jeg sagde NEJ TAK

Jeg er flyttet. Fra et rabarberkvarter i Brabrand til sunny Risskov, hvor kapitalen stortrives og frekvensen af hundeluftere er enorm.

Ud over, at risikoen for at blive kørt over af et firhjulstrukket monster på gule nummerplader er steget med en trillion procent, betyder det også, at jeg er kommet i et nyt segment hos reklamebureauerne.

Så på trods af at jeg har et "Nej tak til reklamer" på min postkasse, får jeg alligevel reklamer, men nu på en ny (for mig) snedige måde, som Post Danmark har udtænkt.

Etaten propper reklamerne i et omslag med min adresse påtrykt, som så proppes i min postkasse fordi "afsenderen har vurderet, at forsendelsen kan have almen interesse". (Det står der kraftstejleme på omslaget).

Så nu får jeg alt fra Idé Nyt til helt almindelige reklamer, som åbenbart har almen interesse.

JAMEN FOR HELVEDE DA OSSE

Den anden dag lå der endnu et omslag. Med en reklame. Fra Intersport…

Hvordan salg af 4.000 kr. dyre dynejakker kan have almen interesse overstiger min fantasi. Så jeg udtænkte følgende plan: Der er to syndere. Post Danmark og Intersport.

Til Intersport sendte jeg følgende brev i en ufrankeret konvolut vedlagt deres lortereklame.



---

Kære Intersport i Århus

Jeg modtog for et stykke tid siden vedlagte reklame på trods af, at jeg har "nej tak til reklamer" på min postkasse.

Jeg ved, at Post Danmark lader det være op til den enkelte kunde at bestemme, om man vil sende sin reklame ud med omslag, hvis indholdet har almen interesse.

Den tillid kan I åbenlyst ikke leve op til, da I synes, at jeres produkter må have almen interesse.

For at rette op på fremtidige misforståelser for, hvad der har mere "almen interesse" end jeres reklamekatalog, har jeg herunder lavet en ufuldstændig liste:
OBS, fiskerinoteringerne, navlefnuller, Brøndbys udebanestatistik, udgivelsesdatoer for magasinet "En skør, skør verden" - 1992-95, deltagerlisten for DHL-stafetten 1997 deltagernummer 1312-1587 og ikke mindst tørretiden for Gori.

Hilsen

Thomas

P.S. Hvis I vil have penge, fordi jeg undlod at frankere dette brev, skriv venligst til Post Danmark. Etaten er informeret:
Post Danmark A/S
Tietgensgade 37
1566 København V

---
Til Post Danmark sendte jeg følgende (ufrankerede) brev. Adresseret til: Svend Jørgensen, Nansensgade 69, 5. th., 1366 København K

Hverken mand eller adresse findes, hvilket betyder, at brevet ryger til en afdeling for døde breve, som prøver at finde ud af, om den kan finde afsender eller modtager.




---
Kære afdeling for døde breve

Da Post Danmark har valgt at sende post til mig, som jeg ikke ønsker at modtage, har jeg valgt at sende en hilsen til jer.

I vedlagte omslag lå en reklame fra Intersport i Århus på trods af, at jeg har "nej tak til reklamer" på min postkasse. I skriver, at man kan modtage en tryksag i et omslag "hvis afsenderen har vurderet, at forsendelsen kan have almen interesse".

Jeg forstår ikke, at I kan lade jeres kunder vurdere, hvad der er reklame, og hvad der ikke er. Det svarer til, at politiet lader det være op til bilisterne, om de vil køre 50 eller 70 km/t igennem en by, "hvis blot det har almen interesse".

Kære afdeling for døde breve: Jeg vil sætte pris på, om I sender min hilsen til rette ansvarlige hos Post Danmark, så vi i fællesskab kan få rettet op på fejltagelsen.

Hilsen

Thomas

P.S. Hvis I vil have penge, fordi jeg undlod at frankere dette brev, skriv venligst til Intersport i Århus. Forretningen er informeret:
Intersport
Ryesgade 25
8000 Århus C.

1 Comments:

Anonymous bangse savlede ned ad skjorten og sagde:

Jeg troede jeg var den eneste, der stod vagt om den den personlige postkasses ukrænkelighed....

Jeg har haft telefonsamtaler og mailkorrespondance med nogle af de dummeste mennesker Post Danmark kan opdrive. De er alle, uden undtagelse, 70% dummere end vådt bølgepap.

Herefter rækker min fantasi ikke længere end til at jeg blot hælder alt sådan noget (inkl. 3 ugentlige reklame-"aviser") i de store røde skraldespande der står rundt omkring på gader og stræder, indtil jeg en dag tager mig sammen, og tager ud til den lokale redaktør af Hinnerup Ugeavis og anskueliggør for ham hvordan det ser ud, når jeg i "almen interesse" hælder et halvt ton ugeaviser i hans indkørsel.

P.S.: Du kan kontakte Idé-Nyt og bede dig fritaget for deres idéer og reklamer.

mandag, november 05, 2007  

Send en kommentar

<< Home